Zoeken in deze blog

maandag 4 augustus 2014

Primark; New in & Review



Primark, aaaah gotta love it! Goedkope kleren, drukte en kledij die op foute hangers hangt. Toch kende mijn eerste bezoek aan de Primark zeker zijn charme! Ik moet zeggen, ik ben vertrokken met zeer lage verwachtingen en teruggekomen met een zak vol kledij.

Lees even mee en maak kennis met mijn nieuwe aanwinsten!

Ik zal alvast beginnen met jullie te laten zien wat ik gekocht heb. Hoewel ik hoopte dat er geen soldenstukken meer in de winkel zouden hangen (veel rommel en weinig deftigs over het algemeen), heb ik toch 4 (!) jurkjes aan soldenprijs gekocht. 

Dit was het eerste wat in mijn shoppingbag belandde!




Ik viel meteen voor de donkerblauwe kleur en het reliƫf in het kleedje. Hoewel de stof wat dikker is, voelde het toch niet zwaar aan. Dit kleedje kocht ik voor 7 euro (kwam van 16 euro).


Dit was helemaal mijn ding. Een drukke print en een A-lijn, precies wat ik zocht. En het oranje in het kleedje was precies hetzelfde oranje als mijn pas aangekochte Longchamp, dus dat was een extra plus. Een minpuntje vind ik wel de stijfheid van de stof. Het voelt niet aan als een zomerkleedje, dus ik denk dat dit vooral een winteritem zal worden. Ook dit kleedje kostte me 7 euro.


Dit zwartje kleedje kostte 20 euro. Het hing er ook nog in ivoorkleur met kleurige steentjes. Even twijfelde ik, maar toen bedacht ik dat je met zwart nooit wat mis kan doen (achteraf gezien vind ik het wel een beetje jammer dat ik het ivoorkleurige ook niet gewoon heb meegenomen).



Dit was het goedkoopste stuk, want voor dit kleedje betaalde ik maar 3 euro!


Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik dit kleedje veel ga dragen. Het heeft een iets hoger 'bommagehalte', maar de A-lijn van het kleedje heeft me over de streep getrokken. Dit kleedje betaalde ik 7 euro.

Verder heb ik nog een aantal hoogstnoodzakelijke dingen gekocht. 21 paar korte zwarte kousjes (voor 9 euro in totaal), 6 panties (oker, rood en zwart) en 14 onderbroekjes (iets van 13 euro in totaal denk ik?).

Onderweg naar de kassa kwam ik deze loafers nog tegen. Ik hield van de print en vond het leuk dat beide schoenen geen kopie waren van elkaar. Hoewel ze er comfortabel uitzien heb ik al gemerkt dat het geen prettige wandelschoentjes zijn. De achterkant van de schoenen zijn redelijk laag waardoor je de neiging hebt eruit te stappen. Ze hebben me 8 euro gekost.



Aan de kassa liet ik me uiteindelijk verleiden tot de aankoop van deze mok. Ik heb paars en groen altijd een leuke kleurencombinatie gevonden en de kwade blik van The Hulk maakt het alleen maar beter (DON'T YOU TOUCH MY COFFEE!)


Maar nu mijn bezoek even recapituleren:

Ik betaalde in totaal 88 euro voor (ik heb de rekening er even bijgenomen) 17 items. Dat is niet slecht, toch?

PRO 
  • Vriendelijke meisjes aan de kassa (dit vind ik heel erg belangrijk).
  • Goedkope kledij (du-uh).
  • Hoewel goedkoop, toch frivool en schattig (en niet enkel basics).
  • Ik heb niet de indruk dat de kwaliteit van de kledij moet onderdoen voor de kledij van de H&M (en al zeker niet voor die van de Forever21).
  • Ik ben naar Primark Eindhoven geweest, en dacht dat het er erg druk ging zijn. Uiteindelijk viel het allemaal nog wel mee. Ik heb denk ik maximum 5 minuten per keer dat ik ging aanschuiven heb moeten wachten. Niet slecht, toch? Helaas heb ik ook van andere mensen gehoord dat het echt verschrikkelijk druk kan zijn, dus mijn pro zal vast wel iemand anders' con zijn.
  • De kwaliteit van de mannenvestjes is zeker ok! (deze toevoeging moest ik doen van mijn vriend).
CONS
  • Kledij waarvan je je toch afvraagt in welke omstandigheden ze gemaakt zijn... Hoe kan je anders zo goedkoop zijn, right?
  • Veel kleding die niet op de juiste hangers hangen (maat 10 op de hanger van maat 14 etc.).
  • Rommelige winkel (maar dit gaf je langs de andere kant ook wel een schattenjachtgevoel, hehe).
  • Weinig/suf aanbod voor de mannen, al was mijn vriend wel te vinden voor de vestjes; zie pro.
  • Door de lage prijzen ga je dingen kopen die je niet nodig hebt en bijgevolg ook niet gaat dragen. Probeer daarom je hoofd erbij te houden. Ga je dat nu werkelijk aan doen? Serieus?

Ik sluit graag af met enkele tips:
  • Draag een rokje en een t-shirt. Draag geen juwelen en andere prullaria want dat zit in no-time in de weg. Neem een schoudertasje mee dat zo compact mogelijk is. 
  • Neem een shoppingbag aan de ingang van de winkel (of doe dit niet als je niet teveel geld uit wil geven).
  • Als je iets mee naar huis wil nemen, controleer de rits/knoop/staat van het kledingstuk. Nog geen gaten in? Rits gaat nog open en toe? Geen vieze vlekken? Mooi zo.
  • Ga niet uit van de maten die op de hanger staan, want je eindigt in de paskamer met minikleedjes en maxidresses.
  • Jaag je niet op aan de hoeveelheid mensen, zij zijn er ook alleen maar om een leuke dag te hebben.

Happy Shopping!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten