Zoeken in deze blog

vrijdag 8 augustus 2014

Welcome to... my closet!

Hoewel ik van nature best rommelig ben, is mijn kleerkast en kledingrek altijd spic en span. Ik kan me niet voorstellen dat ik s' morgens mijn kledij moeten zoeken in een kast waarvan de logica volledig zoek is. Je zal dan ook merken dat ik wel degelijk 'mijn systeem' heb in mijn kleerkast.


De foto hierboven toont de ruimte waar ik mijn bijeengesprokkelde outfit goedkeurend toeknik, of hem meteen weer in mijn kast keil. Ik woon samen met mijn vriend in Antwerpen, dus je kan je wel voorstellen dat ik zeer tevreden ben met dit stukje van onze woonst. Hoewel we alles met elkaar delen, is dit nog altijd een beetje mijn 'persoonlijke ruimte'. De kist is een cadeautje van de artistieke moeder van mijn vriend, en ook meteen het meubelstuk waar ik het meest verliefd op ben.


Op dit rek vind je mijn pas aangekochte stuks, en de stuks die ik op dit moment het meeste draag. Hier zie je ook mijn iets vrouwelijkere schoenen. Mijn All Stars en ander tuig kun je terugvinden op een schoenenrekje aan de deur. Vanzelfsprekend komen mijn hakken beter tot hun recht onder mijn lievelingskledij dan in een stoffig rek.


De inhoud kun je terugvinden in de kist helemaal links op de foto boven deze. Ik ben een AB-SO-LU-TE fan van Longchamp. Vroeger haatte ik ze, maar na mijn twijfelende aankoop van het bruine tasje ben ik als een blok gevallen voor de Le Pliage modellen. Ik vind ze tijdloos, ruim, superstevig en combineerbaar met praktisch alles. HOORAY FOR LONGCHAMP!


Dit is mijn nachtkastje. De Oranje Longchamp heeft hier een (voorlopig) plaatsje op gekregen. Op het nachtkastje kun je nog 3 andere van mijn favoriete items spotten: in het witte doosje kun je mijn Arty ring van Yves Saint Laurent terugvinden, in het blauwe tasje zit een ring van Swarovski (cadeautje van mijn vriend) en mijn parfum van Oilily. Deze geur zapt me zo weer naar mijn jongere jaren (en mijn jongere jaren waren fantastisch!), dus ik zoek dit nostalgische gevoel af en toe weer op.

Naar orde en netheid toe is deze kast mijn paradepaardje:


Bovenaan liggen mijn broeken. Links de broeken met een print, rechts de broeken zonder. Op de tweede plank vind je mijn t-shirten en blousjes met driekwartsmouwtjes. Ook hier zijn de t-shirts gescheiden in print en printloos. Op de derde schap vind je mijn shorts, en achterin de kast mijn rokjes en ondergoed. De doos bevatten mijn sokken en panty's. Op de onderste schap ligggen mijn truien.


Deze kleren dienen opgehangen te worden, maar hebben helaas geen plaatsje kunnen scoren op mijn rek.

Ten laatste bewaar ik op de bodem van de kast op de foto hierboven mijn vintage tasjes. De meesten heb ik gescoord in de kringloopwinkel, vaak voor maar enkele euro's. Ik hou van deze tasjes, maar momenteel zeul ik toch vooral mijn Longchamp mee.


Ik zou willen afsluiten met een kleine persoonlijke tip: ik ben iemand die véél te veel gaat shoppen, en schandalig veel geld uitgeeft aan kleren. Wil je dit tegengaan, ruim je kast dan eens op en leg alles op een andere plaats. Zoek een systeem en hang je mooiste kledij in het oog. Het lijkt dan alsof je een volledig nieuwe kleerkast hebt! Na een opruimbeurt bekijk ik mijn kleding met volledig andere ogen. Af en toe de kleren weggooien of weggeven die je niet meer draagt werkt ook. De kledij die je over hebt gehouden apprecieer je des te meer.


4 opmerkingen: