Zoeken in deze blog

maandag 25 augustus 2014

Review; Catrice (make-up) & NYC (Nagellak)



Hoewel ik normaal gezien geen fan ben van make-upreviews, ga ik er mij vandaag toch aan trachten te wagen. Ik bedacht me gisteren, bij een bezoekje aan het Kruidvat, dat ik dringend wat vrouwelijker moet worden. Hierboven zie je wat ik zoal gekocht heb. Ik draag niet zo vaak make-up, dus je hecht best niet teveel belang aan mijn mening hieromtrent. Ik kan alleen toelichten wat ik zelf ervaar bij het dragen van deze make-up.




Dit is mijn allereerste oogschaduwpallet ooit, hoera!Ik hou normaal gezien niet echt van glitterdingen en toestanden, dus besloot ik na mijn ingeving (het vrouwelijker worden, weet je nog?) meteen full throttle te gaan. Omdat ik niet weet of ik veel oogschaduw ga gebruiken, besloot ik er niet teveel geld tegenaan te smijten. Dit item kostte me welbepaald 4,99€. Het pallet belooft een 'bright and wide open look in just a few steps'. 


Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk van de kleur te laten zien, maar zoals je ziet is de oogschaduw niet erg dekkend. Het zijn vooral veel glittertjes en weinig kleur. Ik was een beetje teleurgesteld toen ik de kleurtjes op mijn arm zag. Niet meteen wat ik hoopte, en die wide open look verdween in mijn hoofd ook alvast als sneeuw voor de zon.


Ik ben GEEN expert zoals je ziet. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik oogschaduw op moet doen. Tips zijn dus altijd welkom! (mijn mascara is slecht aangebracht, maar normaal doe ik het beter, echt waar!). Ik heb de allerlichtste kleur over mijn volledig ooglid gedaan, tot tegen mijn wenkbrauw. Hierna ik de grijze glitters op mijn buitenste ooglid aangebracht. In de binnenkant van mijn ooglid heb ik wat van de gouden glitters aangebracht. Ik heb het geheel een beetje in elkaar over proberen te laten lopen. Je ziet weinig kleurverschil op de foto, maar dit kleurverschil was in het echt ook niet zo duidelijk. Mijn blik was niet meteen meer 'wide open' dan anders, maar ik zag er toch al iets meisjesachtiger uit. Voor mij was de missie alvast geslaagd (al ga ik wel pas buiten durven met deze oogschaduw als ik mijn technieken wat meer op punt heb gesteld).


Dit item dient om je wenkbrauwen in model te  houden. Ik nog niet de tijd gevonden om dit product uit te proberen, maar een eerste oppervlakkige kennismaking maakte me alvast nieuwsgierig. Het linkse kleurtje is een soort van gel, waarmee je je wenkbrauwen kunt fixeren. (Niet vergeten ze eerst naar gewenste te vorm te epileren!). Deze gel dien je aan te brengen met het stijvere borsteltje. Ten laatste kun je je wenkbrauwen wat kleur geven met het rechtse kleurtje. 


Van links naar rechts: 'Oh Soho Sweet', ' Lavender Cupcake' en 'Hudson Breeze'


Ik ben al langere tijd fan van de nagellak van 'NYC'. Op bovenstaande foto zie je de kleurtjes na 2 laagjes. Ik ben vooral grote fan van de middelste kleur. Ik ben gek van lavendel, en bij het zien van deze kleur kan ik de lavendel bijna ruiken. Hmmm, heerlijk! Ik breng deze nagellak altijd in twee laagjes aan, en werk het dan af met een topcoat. De meeste mensen beginnen meestal met een doorschijnend laagje, maar vier lagen nagellak gaan er voor mij een beetje over. Het ligt dan te dik op mijn nagel, waardoor ik eraan ga prutsen. Ik weet dat deze eerste laag beter is voor mijn nagels, maar ach... 
Na deze 3 lagen te hebben aangebracht, blijft de nagellak toch wel 4 à 5 dagen op zonder af te schilferen.
Deze nagellak is zeker een aanrader (en neem het maar aan van een nagellakexpert, haha).


Ik probeerde al eens rode lippenstift, maar in combinatie met mijn bijna-doorschijnend witte huid zag ik er meer als een vampier uit dan als een vamp. Geen succes dus. Na bijna al mijn lipsticks in de vuilbak te hebben gekeild, besloot ik dat het tijd was voor wat nieuwe kleurtjes. Ik had gisteren alweer een rode lipstick in mijn handen, maar heb de kracht gehad deze terug te leggen (de rodelippentrent is helaas niets voor mij). Ik besloot te gaan voor een nude-kleurtje en een abrikooskleurige lipstick. De namen zijn dus ook weinig verrassend ('Hey Nude' en 'What's AP-ricot). Op de foto's zie je telkens de Nude-kleur links en de abrikozenkleur rechts op de foto staan.


De hulzen van de lipsticks. Niets bijzonders, al vind ik de zilveren huls wel iets meer uitstraling hebben. Helaas blijven je vingertjes erop staan, wat niet zo netjes uitziet. Op de lipstickhuls zelf staat subtiel het merk, en ook in de lipstick staat 'CATRICE' gedrukt. Ik ben blij dat er, voor slechts een budgetlipstick te zijn, toch oog is geweest voor details.


De kleurtjes, met het verschil tussen beiden iets duidelijker vastgelegd.


Tijd voor de swatches. Op het eerste zicht was ik vrij tevreden met hoe de kleuren op mijn arm pakten. Ik veronderstelde dat dit effect zich ook op mijn lippen zou weerspiegelen.


Dit zijn mijn natuurlijke lippen. 


En dit is de kleur 'Hey Nude' erop aangebracht. De lippenstift mist volledig het effect dat het teweegbracht op mijn arm. Hij is kleverig en het ergste van al, hij dekt totaal niet. Je ziet er zo mijn natuurlijke kleur door, zelfs na verschillende malen aan te hebben gebracht. Ook de natuurlijke groefjes van mijn lippen blijven pijnlijk zichtbaar en worden zelfs extra in de verf gezet, waardoor ik er meer uitzag als een clown dan als een 'femme fatale'. Zelfs na het tissue-bijten verdween het kleverige gevoel niet. Van de andere kleur heb ik zelfs geen foto geüpload, omdat deze lippenstift er mogelijk nog slechter uitzag. Neen, deze lippenstift heeft me niet omver geblazen. Ze kostten me per stuk 3,99€, wat uiteindelijk niet veel geld is (maar uiteindelijk toch weggegooid geld). Ik zal dan toch maar bij mijn geliefde Maybelline lipsticks blijven denk ik. Je betaalt er iets meer voor, maar de kwaliteit is in verhouding wel tien keer beter. 
Misschien stap ik binnenkort dan toch die MAC-winkel eens binnen voor kleuradvies; ik weet nog steeds niet welke kleur goed past bij mij. Zucht.

1 opmerking: